Ruszył przetarg na dostawę pociągów elektryczno – spalinowych dla ŁKA.

W dniu 22 grudnia br. Urząd Publikacji Unii Europejskiej opublikował ogłoszenie o zamówieniu publicznym na dostawę 3 sztuk trójczłonowych, dwunapędowych elektryczno-spalinowych zespołów trakcyjnych wraz ze świadczeniem usług ich utrzymania przez okres 10 lat od dnia przekazania pojazdów do eksploatacji. 

Zakup składów elektryczno-spalinowych jest kolejnym etapem rozwoju łódzkiej kolei, w którym Spółka inwestuje w powiększanie swojej floty pociągów. Tabor stworzy możliwość uatrakcyjnienia rozkładu jazdy, pozwoli dojechać do miejscowości, w których obecnie brakuje połączeń kolejowych lub ich ilość jest niewystarczająca. Po zakupie „hybryd” ŁKA planuje uruchomić połączenia pasażerskie na liniach kolejowych, które nie są zelektryfikowane: nr 25 – relacji Łódź/Zgierz – Tomaszów Maz. – Opoczno oraz nr 53 – relacji Łódź/Zgierz – Tomaszów Maz. – Spała. I tak z Łodzi do Tomaszowa Mazowieckiego będzie kursowało 36 pociągów,  z Łodzi do Opoczna pojedzie 20 składów, a z Łodzi do Spały pojadą 4 weekendowe pociągi.

Informacje dotyczące postępowania

Data wszczęcia: 22 grudnia 2020 roku

Termin składania ofert: 26 stycznia 2021 roku godz.: 11:00

Termin Otwarcia ofert: 26 stycznia 2021 roku godz.: 13:00

Terminy realizacji:
Zamówienie podstawowe:

  • dostawa pojazdów – nie później niż do dnia 30 kwietnia 2023 roku,
  • usługi utrzymania pojazdów – 10 lat od dnia faktycznego przekazania każdego z pojazdów do eksploatacji. 

ŁKA przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji, dzięki któremu Spółka będzie mogła zamówić dodatkowe 2 pociągi w ramach realizacji umowy, bez konieczności prowadzenia nowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. 

Zamówienie opcjonalne:

  • dostawa pojazdu/pojazdów – w terminie 18 miesięcy od dnia otrzymania przez Wykonawcę oświadczenia Zamawiającego o skorzystaniu z prawa opcji, przy czym prawo opcji wykonane być może przez Zamawiającego nie później niż w terminie 4 lat od dnia podpisania umowy,
  • usługi utrzymania pojazdu/pojazdów – 10 lat od dnia faktycznego przekazania każdego z pociągów do eksploatacji.

Finansowanie inwestycji

Planowane jest dofinansowanie inwestycji w ramach środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego. Tym samym inwestycja będzie finansowana ze środków własnych oraz środków Unii Europejskiej.

Źródło Łódzka Kolei Aglomeracyjna

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj